Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Koert en Nancy schaik - WaarBenJij.nu Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Koert en Nancy schaik - WaarBenJij.nu

Kanchanaburi

Door: Koert en Nancy

Blijf op de hoogte en volg Koert en Nancy

10 Maart 2017 | Thailand, Kanchanaburi

Hallo allemaal
Hier een verslag van 4 dagen Kanchanaburi.
Na netjes op tijd opgehaald te zijn in hotel Amara in Bangkok op naar de jungle.
Na 2 1/2 uur rijden komen we aan in het Oriental Kwai Resort van Djo en Evelien. ( Thais/ Nederlands stel) voor 4 nachtjes. Een oase van rust ( echt een aanrader)
Dag 1 zijn we met de longtail boot over de rivier naar de riverkwai brug gevaren. ( was niet druk met de bootjes zoals 11 jaar geleden) we hebben daar wat rondgekeken en over de brug gelopen. Daarna zijn we 2 km verderop naar de begraafplaats geweest. (Gelopen). Daarna zijn we met de taxi terug naar het resort gegaan, we hebben een heerlijke massage gedaan.
Dag 2 zijn we naar de ElephantsWorld geweest. Ze zijn met 3 olifanten begonnen en nu zijn het er 26
Daar werk je voor de olifant, maar de olifant NIET voor jou.
Het zijn oude en/of zieke olifanten die weggehaald zijn bij mensen waar ze niet goed behandeld werden en ondervoed zijn.
Bij aankomst gaan we ze eerst voeren, daarna gaan de olifanten met de mahouts ( begeleider) in de rivier, en wij werken, meloenen wassen, mais snijden, rijstballen maken voor de olifant die een speciaal dieet heeft.
Na de lunch kunnen we nog ff genieten van 2 ondeugende kleine
olifantjes, die niet willen luisteren.
Daarna gaan we de olifanten wassen en schoonmaken. Als we klaar zijn gaan we terug naar de voerplaats waar ze nog een keer gevoerd worden, daarna is er nog koffie en thee voor ons. We kunnen nog wat kopen ( weer een olifantje erbij) en dan worden
we weer naar het resort gebracht. Een erg Intensieve dag.
Maar een zeer leuke dag.
Dag 3 we zijn naar 2 tempels geweest. Tempel 1 waar je ik weet niet hoeveel trappen op moet voordat je bij de tempel bent.
En Tempel 2 mag/kan je met een kabelbaantje naar boven.
Bij terugkomst hebben we geluncht en hebben we nog een massage gedaan.
Het was een super goed resort erg vriendelijk personeel en hele mooie tuin en zwembad.
Dag 4 weer verder naar het volgende hotel.
Naar afscheid te hebben genomen van evelien moesten we 3 1/2
uur taxiën naar huahinn.
Mooi hotel maar weer een stukje drukker.
Weet niet of we nog wat gaan ondernemen, nu alleen nog strand, zwemmen en massage.
Groetjes Koert en Nancy

• 10 Maart 2017 - 11:14

Marjo Ton:

Hoi Nancy en Koert
    Wat een leuk verslag van jullie reis.
    Veel gedaan en gezien.
    Geniet nog even lekker daar.
    Gr Marjo

• 10 Maart 2017 - 18:10

Marieke:

Hey Koert en Nancy,

Wat maken jullie weer een geweldige reis zeg!
    Geniet nog lekker van jullie relax dagen!

Gr. Marieke

• 10 Maart 2017 - 20:02

Hans:

Hoi Nancy en Koert,mooie reis zo te lezen veel plezier nog en de groeten aan de olifanten!
    groeten Hans

• 11 Maart 2017 - 17:42

Marja:

Hoi Koert en Nancy.
    Zo te lezen al veel gezien.
    Geniet maar lekker van jullie reis.
    groetjes Marja